خانه هوشمند چیست

آیفون تصویری هوشمند

شاید برای شما هم سوال باشد که خانه هوشمند چیست؟ برای دریافت ساده ترین پاسخ به این سوال در ادامه با سه تن الکترونیک همراه باشید؛

انسان از دیرباز به دنبال بهبود کیفیت زندگی خود بوده است. یکی از راه های بهبود کیفیت زندگی، استفاده از تکنولوژی های جدید است. از سوی دیگر آسایش بیشتر یکی از انگیزه های اصلی پیشرفت تکنولوژی است. ورود تکنولوژی به بخش های مختلف زندگی انسان تاثیرات شگرفی بر نوع زندگی ما گذاشته است.

تکنولوژی اینترنت اشیا (Internet of things (IoT از جمله فناوری های جدیدی است که تاثیرات عمیقی بر زندگی انسان امروزی گذاشته است. با استفاده از این تکنولوژی تجهیزات مختلف می توانند از طریق اینترنت به هم متصل شوند، من به بیان یک جمله در پاسخ به این سوال اکتفا می کنم ” خانه ای که در آن به کمک موبایل تقریبا همه کار می توانید بکنید”. منظور از همه کار، همه عملیات کنترلی مورد نظر است. رابط کاربر با خانه هوشمند یک اپلیکیشن است که بر روی موبایل نصب می شود و دسترسی به بخش های مختلف سیستم را فراهم می کند. امکان دسترسی به بخش های مختلف ساختمان با استفاده از تجهیزات هوشمند سازی ساختمان فراهم می شود.

کلیه تجهیزات مرتبط با خانه هوشمند با پسوند هوشمند شناخته می شوند. به عنوان مثال کلید هوشمند، رله هوشمند، آیفون یا درب باز کن های تصویری هوشمند و دارای اینترنت، کلید پرده برقی هوشمند و …

سیستم هوشمند امکان کنترل سیستم روشنایی با موبایل را فراهم می کند. با اتصال تجهیزات هوشمند و موبایل به اینترنت، امکان کنترل از راه دور فراهم می شود. فرقی نمی کند در کدام نقطه دنیا باشید، کنترل همه چیز در دستان شماست. البته از این قابلیت هنگام حضور در خانه هم می توانید استفاده کنید. زمانی که در تختخواب هستید و می خواهید لامپ های پذیرایی را روشن یا خاموش کنید یا میخواهید درب ورودی را برای شخصی باز کنید، کافی است یک بار صفحه موبایلتان را لمس کنید.

تجهیزات هوشمند سازی خانه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • به قدری ایمن باشد که اطلاعات شما درز نکند و هکرها نتوانند به داخل آن نفوذ کنند.
  • در غیر اینصورت، آنها سیستم را در دست گرفته، چراغ ها را روشن، دوربین ها را خاموش و قفل ها را باز می کنند و خانه برای سارقین کاملا خلع سلاح می شود.
  • عملکرد گجت های آن باهم تداخل نداشته باشند
  • و سیستم بتواند چندین کار را بدون نقص و توامان انجام دهد.
  • کاربرد آسانی داشته باشد.

چطور خانه خود را هوشمند کنیم؟

برای شروع کافیست نگاهی به اطراف خانه‌ی خود بیندازید. چه چیزهایی در خانه‌ی شما میتواند وجود داشته باشد که زندگی را برایتان راحت‌تر کند؟

پاسخ این سوال راه را برای شروع هوشمند کردن خانه نشان میدهد. بهتر است بپرسیم چه کارهایی در خانه حوصله‌ی شما را سر میبرد و علاقه‌ای به انجام آن ندارید؟

شاید خیلی چیزها. مثلا شستن ظرف‌ها، باز کردن درب، تمیز کردن خانه، بیرون بردن زباله‌ها و سایر کارهای تکراری روزمره ای که چاره‌ای جز تکرار هر روز آنها ندارید.

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.