پیشینه آیفون های صوتی و تصویری در ایران و جهان

در گذشته های نه چندان دور در کشور ایران از درب های کوبه ای برای منازل استفاده می شد، اما پیشرفت روز افزون تکنولوژی بر همه چیز تاثیر گذار است، درب بازکن ها هم مستثنا نبوده و پیشرفت چشمگیری از دیر باز تا کنون داشته اند.

پس از اختراع و ورود اولین درب باز کن های صوتی به ایران آنها به اف اف معروف شدند اما پس از آن که برند ژاپنی آیفون وارد بازار شد، نام آیفون برای همیشه در این صنعت ماندگار شد، حتی پس از گذشت سال ها همچنان عموم مردم درب بازکن ها را آیفون می نامند. در این مطلب قصد داریم شما را با تاریخچه ورود درب بازکن های تصویری که از این پس آن را آیفون می نامیم آشنا کنیم؛ با سه تن الکتریک همراه باشید.

همانطور که گفته شد ابتدا از آیفون های صوتی استفاده می شد، علاوه بر اینکه این آیفون ها مزایای بسیاری داشتند اما معایبی هم وجود داشت، بزرگترین عیب آیفون های صوتی کم بودن امنیت آنها بود، زیرا این آیفون ها همانطور که از نامشان پیداست تنها قابلیت انتقال صدا را داشتند.

با اختراع اولین آیفون های تصویری این ضعف هم برطرف شد، اما قائله به همین جا ختم نشد و امروزه برخی از آیفون های تصویری قابلیت ضبط تصاویر و ذخیره آن همچنین امکان اتصال به اینترنت و امکان دسترسی از راه دور از طریق تلفن های هوشمند را دارند.

تاریخچه آیفون صوتی و تصویری در جهان

در مورد تاریخچه آیفون صوتی و تصویری در جهان اطلاعات دقیق و قابل استنادی در دسترس نیست، اما یکی از مهمترین تولیدکنندگان آیفون صوتی و تصویری در سالیان دور در جهان شرکت کره‌ای کوکام بوده است؛ که حتی محصولاتش را به داخل کشور ما هم صادر می‌کرده است.

تاریخ تاسیس شرکت کوکام

این شرکت به وسیله طراحان و مهندسین کره جنوبی در سال ۱۹۶۸ میلادی تاسیس شد و در مدت زمان کوتاهی موفق شد به عنوان بهترین تولید کننده آیفون صوتی و تصویری در جهان شناخته شود.

از دیگر نکاتی که در مورد تاریخچه آیفون صوتی و تصویری در جهان در مورد شرکت کوکام می‌توانیم به آن بپردازیم این است که این شرکت در طی سال‌های مختلف موفق به ارسال محصولات خود به بیش از ۱۱۵ کشور دنیا شده است، و طبیعتاً در زمان خود به عنوان یک برند معتبر شناخته می شده.

البته رفته رفته و با رشد تکنولوژی در سایر کشورها رقبای جدی هم برای محصولات کوکام به وجود آمد، که باعث شد محصولات این شرکت در بسیاری از کشورها قدرت فروش خود را از دست بدهد.
اما با این وجود می توانیم شرکت کره‌ای کوکام را به عنوان یکی از پیشتازان تولید آیفون های صوتی و تصویری معرفی کنیم.

تاریخچه آیفون در ایران

بهتر است به سراغ تاریخچه آیفون صوتی و تصویری در داخل کشورمان برویم، اگر بخواهیم به صورت دقیق تاریخچه ورود آیفون به داخل کشورمان پیدا کنیم باید به سالهای قبل از انقلاب باید برگردیم که اولین نوع از آیفون های تصویری و صوتی به کشور ما وارد شد.

در آن زمان اکثر آیفون هایی که به داخل ایران وارد می شدند به نام اف اف معروف شدند، که البته این نام هنوز هم در ذهن برخی قدیمی ها باقی مانده است و آن ها آیفون تصویری را هنوز اف اف می نامند.

اولین صادرکننده آیفون صوتی و تصویری به کشور ما برندهای ژاپنی بودند.

برند های ژاپنی آیفون تصویری در ایران

برند های ژاپنی در کشور ما چیزی در حدود دو دهه محصولات مختلفی را وارد کشورمان کردند، و بازار داخلی کشور ما را در اختیار داشتند، اما بعد از آن که قیمت محصولات تولید شده توسط برند های ژاپنی بالا رفت این محصولات در کشور ما از رونق افتاد بسیاری از مردم به سراغ برند های دیگر رفتند.

شرکت کوکام در ایران

این برند کره ای تولید کننده آیفون صوتی و تصویری هم سال‌ها محصولات خودش را در بازار کشور ما به فروش رساند، اما با رشد بیشتر تکنولوژی؛ رقبای جدی در داخل و خارج از کشور برای این برند هم پیدا شدند.

شرکت سوزوکی در ایران

شرکت سوزوکی در سال ۱۳۸۹ آیفون با برند کوماکس به بازار ایران راه پیدا کرد و با کیفیت خوب قطعات و خدمات پس از فروش توانست رضایت مشتریان را جلب کند.

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.